Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Servis u Ducati – je skutečně tak náročný a drahý?

vydáno 25. 6. 2014, text Jan Rameš, foto Ducati

Líbí se vám stroje Ducati, ovšem od koupě vás odrazují hororové zkazky o nespolehlivosti či drahém a častém servisu? Nevěřte všemu, co se povídá, a raději se podívejte na fakta.

Samozřejmě nemůžete čekat finanční nenáročnost čínského skútru (sedm deci použitého fritovacího oleje jednou za poločas rozpadu), přeci jen se jedná o sofistikovanou prémiovou techniku, ovšem situace zdaleka není tak horká, jak se vypráví. Existuje spousta krásných starých ducatek, které dodnes dělají svým majitelům radost, stačí jim dopřát to základní – dodržování servisních intervalů a údržba ve vybaveném a proškoleném servisu. A v posledních modelových ročnících stroje Ducati patří co do četnosti předepsaných návštěv servisu dokonce k těm nejméně náročným motocyklům současného motocyklového světa!
Všechny stávající modely mají předepsanou výměnu oleje až po 12, některé (Hypermotard/Hyperstrada, Monster 1200, Diavel 2015) dokonce po 15 tisících kilometrů. Velké obavy budí také nutnost měnit rozvodové řemeny – opět zbytečně. U všech modelů Ducati kromě Panigale, jež má rozvod řetízkem, se výměna rozvodových řemenů dělá buď po najetí 24/30 tisíc km nebo každé dva roky (většina modelů), nebo dokonce pět let (motory Testastretta 11°), ať vám motorka stojí, nebo jezdí. Výměna řemenů trvá zhruba dvě hodiny a jeden stojí od cca 700 do 2500 Kč podle modelu. A to se opravdu nevyplatí na výměně řemenů šetřit a neudělat ji. Mimochodem ani ta cena servisu není nikterak dramatická, v Ducati Prague chtějí 600 Kč bez daně za hodinu, to známe i značky, kde vysolíte klidně dvojnásobek.
Propíraným tématem je tzv. velký servis (Ducati mu říká Desmoservis), při kterém se kontrolují a seřizují ventilové vůle. Desmodromický rozvod je ze své konstrukční podstaty náročnější na seštelování, tohle si prostě sami doma a ještě bez odborného proškolení neuděláte. Ventilová vůle se nastavuje použitím vhodné velikosti ventilové podložky, které se provozem opotřebovávají. V pražské Ducati za podložky neplatíte, řeší se to výměnou vaší stávající za tu, kterou potřebujete. U Desmoservisu se u jednotlivých modelů liší časová náročnost i četnost kontrol. Nejhůře na tom jsou paradoxně koncepčně starší, vzduchem chlazené dvouventily Desmodue (Monstery, první Hypermotardy…), které platí za nerozbitnou klasiku. Tam se totiž ventily seřizují „již“ po 12 tisících, tenhle servisní zásah trvá v autorizovaném servisu obvykle 5-6 hodin včetně výměny oleje, takže žádná tragédie. Stejný interval mají i starší Testastretty, u těch to trvá o chlup déle, kolem 8-10 hodin. Ovšem motory Testastretta 11°, které pohánějí Multistrady 1200 a první Diavely, mají „velký servis“ až po 24 000 km, a v posledních dvou letech jdou konstruktéři ještě dál – Hypermotard s Hypestradou, nový Diavel či Monster 1200 mají kontrolu rozvodů až ve 30 000 km! Servisní náročnost zejména nových Ducati je zkrátka příznivější, než si kdekdo myslí.



Diskuze k článku

Honda 26. 6. 2014
Proč se Dukatysti při jízdě nezdraví? Protože se viděli ráno v servisu.

kukolar 29. 9. 2015
a prečo si kývajú hondisti jak male deti ? pretože im malé pindíky nedovolia mať ženu tak sa chlapečkujú spolu a popritom im kvília tie ich bzučiaki na 15000 otáčkach a potom plačú že maju podpalene ventily

PročNe 8. 6. 2016
Mám Hypíka a finančně nejnaročnější je zadní pneu, žere to gumy, ale za to super zábava .... Ps: Japonec až na konec (

multistrada 5. 7. 2017
Zapominate na cenu za nutne vymeny celych vacek, ktere se dojebou a jsou soucasti desmo servisu.. takze servis v 30000km za 28000,-kc a v 60000km za 2500€ (60000kc)

Gsxr 27. 8. 2017
Zajimave je co píšou prodávajicí v inzerci, po desmoservisu za 60000Kč :-)

Madmax 15. 12. 2017
Taky by me zahimalo. Jak to doopravdy je

Deluxa 29. ledna
...neviem, nemam skusenost ale tak zas neverim ze sa vacky menia po 30tis. to by bola blbost na Ntu. Ked to tam cenga trebarz na 17 tak asi nebudem cakat na interval do 30 ale idem hned.

Michal 6. dubna
Akurat som bol v ducati v Zurichu.Mam 12 000km na hypermotarde 1100 evo sp a servisak mi povedal ze by trebalo spravit rovno velky servis kvoli remenom. 1500chf coz je asi 1250E. Skoro ma porazilo... Inak ked uz spominate vacky tak nechapem pretoze motorku som kupil ked mala 10500km a dostal som k nej v krabici aj dve vacky....

Ondra483737 17. června
Já sice Ducati nemám, a je jasné, že některé součásti motoru budou dražší. Ale vy někdo za rok na motorce ujedete 60 tisíc km a víc? Dost pochybuju. Já sám mám KLE500, jezdím na tom celkem často a najel jsem ani ne 10 tisíc za 4 roky. Takže těch 60 tisíc by bylo za 24 let. 24 let nikdo nebude mít jednu motorku ani auto, protože její životnost už bude dávno za zenitem. Většina lidí koupi ojetou motorku nebo auto ale stejně tak za 5 let to prodá a pokud nedelate někde v rozvojových zemích za dolar denně tak uzrice vydelate i těch 30 tisíc na servis motorky, který nejspíš ani nakonec platit nebudete, protože v té době tu motorku už dávno prodáte. Nebudu tvrdit, která značka motorek je lepší. Jestli Honda nebo Ducati, protože každá značka je úplně jiná a obě značky jsou celkem kvalitní. Ale taky někteří píšou jakoby měli platit hned 30 tisíc za servis jen co vyjedou z prodejny.

Další články z rubriky

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Kam dál

  • ČMN 19/2018 v&nbsp;prodeji
  • ČMN 18/2018 právě v&nbsp;prodeji
  • Vyhraj lístky na Večer legend

Technická poradna

Zodpovězené 332 otázek

Yamaha XJ 600 N '98

Při chodu motoru na volnoběh hodně hlucna převodovka, po vymačknutí spojky se stiší...

Nezodpovězené 380 otázek

KTM 990 Adventure S '06

Závada není pravidelná občas se projeví, a pak se chová normálně...