Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

BMW G450X pokračování

vydáno 26. 10. 2008, text -rk-

Zpověď Markuse Theobalda, šéfa projektu BMW G450X.

BMW G450X bylo navrženo, zkonstruováno, vyrobeno a otestováno v rekordním čase 3 let zejména díky usilovné snaze šéfa projektu Markuse Theobalda. Když BMW poprvé odhalilo plány do dalších let, a dalo si za cíl oslovit mladé zájemce o motocyklový sport zkonstruováním prvního motocyklu pro šampionát superbiků a pro závodní endurové souboje, Theobald se chopil šance a začal usilovně pracovat na projektu ostrého endura.
Sám bývalý jezdec a enduro závodník, člověk, který stál za tak úspěšnými motocykly BMW jako BMW's HP2 a G650X, Theobald měl přesnou představu o tom, co to znamená postavit konkurence schopný motocykl.

"Já sám jsem vlastnil 15 KTM endur a přiznám se, že mým cílem bylo vytvořit motorku, která by se jí nejen vyrovnala, ale pokud možno v mnoha ohledech ji také předčila,“ říká Theobald. „ A dnes vidím, že se nám to podařilo.“
Fakt, že se tak stalo v rekordně krátkém termínu, zaskočil samotné šéfy BMW. Ti koupili minulý rok italského výrobce endur Husqvarna mimo jiné také s cílem podpořit snahy o zkonstruování ostrého endura.
Díky nadšení Theobalda však nemuseli čekat na podporu Husqvarny. Naopak, dostali se nyní do situace, že vlastní v rámci své akvizice 2 výrobce ostrých endur – zdá se, že nástup BMW na tomto poli je nevyhnutelný.
Zatím ještě není jisté, jak se budou Husqvarny prodávat v rámci sítě BMW. Pravděpodobně se uplatní stejný scénář jako u prodejců automobilů BMW, kteří zastřešují prodej značky Mini. Stejně tak motocykloví BMW dealeři budou s největší pravděpodobností mít možnost také prodávat motocykly Husqvarna a zájem se pravděpodobně dále bude soustřeďovat na bestsellery jako je 125cc supermoto a 610cc supermoto. BMW má v úmyslu stále udržet obě konstrukční oddělení odděleně, ale v rámci snížení nákladů používat pro obě výrobní řady některé stejné komponenty.


Technická specifikace:

BMW G450X

Výkon: 41koní (51koní s alternativní koncovkou)
Točivý moment: 42,8 Nm (44Nm with optional silencer)
Váha: 111 kg
Objem nádrže: 8 litrů
Motor: 449,5 cm3 (98 x 59,6 mm) vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec, pět rychlostí, řetěz
Tlumeni podvozku: 45mm obrácená teleskopická vidlice, tlumič vzadu
Brzdy: 260 mm, 220 mm.
Pneu: Michelin 90/90 x 21 přední, 140/80 x 18 zadní.


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Kam dál

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

Honda CBR 600 RR '03

Honda cbr600rr 2003 za studena startuje dobře ale ujedu třeba 30km a už nechitne ale točí jako kdyby byla vybita baterka tak ji roztlačim a ujedu třeba dalších 30km a chitne...

Nezodpovězené 395 otázek

Aprilia Tuono Fighter 1000 '03

za studena po nastartovani jde tuono na zadni valec,10-20 vterin a chytne se i druhy(predni),svicky filtr nove,menil jsem civky a stejny,synchro v poradku-diagnostika-palubka ukazuje diag 1 a nejde vymazat, po zahrati jede pekne...