Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

Premiéry Suzuki v Paříži

vydáno 27. 9. 2008, text hp, foto hp a RZ

V Paříži, týden před výstavou Intermot v Kolíně nad Rýnem představila Suzuki své novinky na rok 2009, tři stroje, které mají podpořit přední postavení Suzuki na evropských trzích: GSX-R1000, SFV650 Gladius a Intruder M1500.

V Paříži, týden před výstavou Intermot v Kolíně nad Rýnem představila Suzuki své novinky na rok 2009, tři stroje, které mají podpořit přední postavení Suzuki na evropských trzích: GSX-R1000, SFV650 Gladius a Intruder M1500. Představení se konalo v Espace Cardin na Elysejských polích. Nebyla to žádná velkolepá šou, ale představené motocykly udělaly na novináře, kteří se na akci sletěli téměř z celého světa, velmi solidní dojem.

GSX-R1000
je celá nová, nový motor má dokonce jiné vrtání a zdvih (74,5 x 57,3 mm oproti 73,4 x 59), jiný kratší rám dává kratší rozvor, vše je kompaktnější. Menší a výkonnější je i mikroprocesor, kteří ovládá výkony motoru i emise, samozřejmostí jsou tři volitelné mapy. Možná paradoxně vypadá ovládání spojky lankem místo hydrauliky, ale podle výrobce to zlepšuje cit i zpětnou vazbu jezdci a snižuje hmotnost. Někomu se budou líbit nové výfuky zahnuté jako turecké šavle. Koně zatím Suzuki neuvádí, ale jak výkon, tak točivý moment jsou prý nyní ještě lepší. Barvy: klasicky modrobílá, černá, bílostříbrná a višňovočerná.

Intruder M1500
se bude jmenovat v USA zřejmě M90, což je objem motoru v palcích. Je to taková zmenšenina oblíbeného staršího brášky M1800, kromě menšího objemu motoru má i menší kola – vzadu o palec na průměru a o 40 mm na šířce, nádrž i hmotnost, zato je koncipován rovnou pro dvě osoby. Jinak si ho na první pohled snadno spletete s osmnáctkou. Barvy: černá, modrá a červená.

Gladius
to je zcela nové jméno v nabídce Suzuki. Jinak se mu ale také říká SFV650. Tenhle motocykl by měl teoreticky uspokojit kdekoho, byl koncipován, aby se za jeho řídítky líbilo nejen chlapům, ale i děvčatům, důraz byl kladen na komfort, ale véčkový motor má i sportovní sílu. Rám je napůl trubkový a la Monster, napůl z duralových odlitků. Gladius je motocyklem moderní konstrukce a jakési univerzální kategorie všestranného šikuly, která by měla v nejbližším letech získat převahu a stát se prostředkem k radosti z jízdy při zachování praktických vlastností motocyklu. Gladius působí i esteticky zdařile, což se o některých jeho předchůdcích v této třídě možná říct nedalo.
Překvapí nás ještě něčím Suzuki v Kolíně nad Rýnem?


Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Kam dál

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

Suzuki SV 1000 '03

dobry den chtěl jsem se zeptat jaké nejlepší svíčky jsou vhodné do tohoto motocyklu...

Nezodpovězené 396 otázek

Kawasaki KMX 125 '02

kdykoliv někde jedu tak u garáže mi to trvá třeba 2 minuty než to nastartuju musim šlápnout nejmín 20x zkoušel sem sitič nebo šlápnout nejdřív s vyplim klíčkem ale nic...