Uživatel:
Heslo:

Nový uživatel
Zapomenuté heslo

Přihlášení přes Facebook fb login

PRVNÍ TEST: Honda CB1100

vydáno 22. 1. 2013, text Honzis, foto Honda

Na konci minulého týdne jsme se ve Španělsku na pozvání českého dovozce zúčastnili prvního testování nové retro krasavice CB1100. Čekalo nás zajímavé poznání.

Honda tuhle motorku představila už na tokijském veletrhu v roce 2007, ovšem tehdy to byl jen koncept. Obrovský zájem vyvolal u Hondy odezvu a od sezony 2010 už si cébéčko užíval plnými doušky domácí trh. A protože Evropané nedali pokoj, dostávají tuhle motorku od letošního roku také, první kusy by na krámech měly být ještě tento měsíc, cena byla stanovena na solidních 264 900 Kč.

My jsme naštěstí nemuseli jezdit v tom bílém marastu, co je venku, ale užili jsme si tento stroj ve 20stupňovém teple v centru i okolí Valencie. Ta lokace je velice důležitá, neboť jsme cébéčko otestovali skutečně ve všech režimech, pro něž je určeno, tedy ve městě i na okreskách.

A co jsme zjistili? Že tohle nádherné retro se vzduchem chlazeným čtyřválcem není vůbec žádné retro. CB1100 jako retro pouze vypadá, ale chová se jako normální moderní stroj! Jede, brzdí, zatáčí, vše jako kterýkoli jiný naháč. Jenomže žádný jiný naháč takhle skvěle nevypadá. Tohle je MOTORKA v nejčistším slova smyslu, nádherný vzduchem chlazený motor, parádně tvarovaná nádrž, kola a kulaté světlo, nic víc. A pozor, ona ta nádrž a dokonce i blatníky jsou plechové!

Vůbec celé cébéčko je podezřele bytelně udělané, na tohle už dneska nejsme moc zvyklí. Také něco váží, bez dvou kil čtvrt tuny, jenže díky úzkým osmnáctipalcovým kolům o těch kilech prakticky nevíte. Navíc je motorka tak nízká, že i já jsem dosáhl na zem na pokrčené nohy, přitom si habáni při testu na nedostatek komfortu nestěžovali.

Stěžovat si rozhodně nikdo nebude ani na nedostatek dynamiky. Devadesát koní, přes devadesát newtonmetrů, pětikvalt, výkonové maximum v sedmi a půl tisících, tenhle motor je prostě nízkootáčková guma. Nechte zařazenou pětku a až do 35 km/h ji nebudete muset vyřadit. Dejte plyn a 160;zcela nenásilně se ručička otáčkoměru proběhne kousek za šestku, což odpovídá reálným 180 km/h, na něž má motorka nastavený omezovač rychlosti (pozůstatek japonské verze). Výkonu i krouťáku je tak akorát, aby to už frčelo, ale abyste nebyli pořád jednou nohou v kriminále. A když už se náhodou někde zapomenete, spolehnout se můžete na propojené brzdy s ABS. Ne, tohle skutečně není líné vláčné retro.

Obsáhlý test přineseme v tištěných ČMN 2/2013, které vycházejí ve čtvrtek 24. ledna, vy se zatím můžete pokochat obsáhlou fotogalerií.


Video z testování www.facebook.com/cmn.cz

--- wmv player ---



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Kam dál

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Technická poradna

Zodpovězené 334 otázek

Yuki SM 125 '14

Ahoj lidi, potřebuju poradit. Mám Yuki SM 125, a jde mi o to že mám v předním světle žárovku HS1...

Nezodpovězené 396 otázek

Kawasaki ZZ-R 1100 '97

vyndání baterky z moto musim vyndat nádrž...